Društveni utjecaj u studentskoj percepciji povjerenja i korisnosti velikih jezičnih modela (LLM)
Uloga visokoškolskih nastavnika i obrazovnog okruženja u studentskoj percepciji povjerenja i korisnosti velikih jezičnih modela (LLM) Veliki jezični modeli (LLM), poput ChatGPT-a, sve češće se koriste u visokom obrazovanju i mijenjaju načine na koje studenti uče i istražuju. Općenito, prihvaćanje inovacija može biti potaknuto društvenim utjecajem, što ovu temu čini posebno relevantnom za akademski kontekst i primjenu novih tehnologija umjetne inteligencije. U radu su prikazani rezultati istraživanja provedenog među studentima Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost društvenog utjecaja – kroz ulogu visokoškolskih nastavnika i drugih dionika obrazovnog okruženja – sa studentskom percepcijom povjerenja i korisnosti LLM-a u akademskim aktivnostima. Rezultati korelacijske i regresijske analize pokazali su da društveni utjecaj značajno pridonosi studentskom povjerenju i percepciji korisnosti te potiče njihovu namjeru daljnjeg korištenja LLM-a u obrazovnom kontekstu. Dobiveni nalazi sugeriraju da visokoškolski nastavnici i dionici obrazovnog okruženja mogu doprinijeti oblikovanju institucionalne klime koja utječe na studentsko povjerenje i percepciju korisnosti novih tehnologija umjetne inteligencije. Rezultati mogu poslužiti svima koji imaju interes za razvoj strategija i edukacijskih programa usmjerenih na jačanje digitalnih kompetencija nastavnika i studenata za primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju. Također, mogu pridonijeti promicanju kvalitetne i etične uporabe LLM-a u visokom obrazovanju.
Tema: AI primjena i razvoj
Izlaganje