Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

"Od mikroskopa do mikrofona: studenti u digitalnoj akciji" Primjena digitalnih histoloških preparata i edukativnih podcasta kao podrška učenju histologije

Ovaj rad prikazuje inovativan pristup u poučavanju histologije na Veterinarskom fakultetu u Zagrebu kroz izradu edukativnih podcasta u kombinaciji s digitalnim skenovima histoloških preparata (http://cytomine.vef.hr). Cilj je omogućiti dostupniji, fleksibilniji i učinkovitiji oblik učenja, prilagođen generacijama koje traže strukturiran i lako dostupan sadržaj na jednom mjestu. Podcasti objedinjuju objašnjenja osnovnih pojmova s prikazima na digitalnim skenovima preparata. Takav pristup omogućuje sintezu teorijskog i praktičnog znanja koja se ranije postizala isključivo kombinacijom mikroskopa, atlasa i udžbenika. Uvođenjem podcasta studentima je omogućeno stvaranje vlastitog edukativnog sadržaja, pri čemu je naglasak na aktivnom učenju i razvoju kritičkog mišljenja. Studenti izrađuju scenarij koji pregledava nastavnik i daje povratne informacije s ciljem unapređenja sadržaja. S druge strane, studenti koji slušaju gotove podcaste zaduženi su za izradu kritičkog osvrta u kojem analiziraju točnost i jasnoću sadržaja te predlažu moguća poboljšanja. U pilot-fazi sudjelovalo je šest studenata engleskog studija, koji su uz pomoć AI alata kreirali scenarije. Nakon stručne revizije, sadržaji su snimljeni u Integriranom studiju za snimanje (projekt e-Sveučilišta), a nakon postprodukcije (Ured za e-učenje, Središnja knjižnica Veterinarskog fakulteta) biti će objavljeni putem sustava za učenje Merlin (SRCE). Metoda nadomješta ograničen pristup mikroskopima te olakšava razumijevanje mikroskopskih struktura, osobito studentima koji u tome imaju poteškoća. Istovremeno zahtijeva značajan angažman nastavnika u obliku mentoriranja i evaluacije, kao i visoku razinu studentske motivacije, što predstavlja izazov unutar postojećih sustava vrednovanja. Ipak, uključeni studenti iskazali su zadovoljstvo stečenim znanjem i iskustvom (Bilić, 2025) i svi su uspješno položili predmet. Dugoročno, metoda omogućuje laku obnovu gradiva na višim godinama studija. Nespremnost dijela studenata za aktivno sudjelovanje i nedostatak institucionalne podrške za digitalne obrazovne sadržaje pokazali su se kao ključni izazovi. planira se i izrada materijala na hrvatskom jeziku te njihova objava u vidu otvorenih obrazovnih resursa. To će omogućiti širu primjenu te evaluaciju uspješnosti u usporedbi s prethodnim generacijama.

Tema: Inovacije u učenju

Izlaganje

Snježana Kužir

Croatia

Lucija Devčić

Croatia

Nikolina Škvorc

Croatia

Marko Poletto

Croatia

Jovana Ivanić

Croatia

Olivea Lee Hay

United Kingdom

Mia Maria MIjatović

Australia

Finley Joel Underwood

United Kingdom

Jad Chalhoub

Lebanon

Maja Marica Čizmić

Canada

Eric Maximilian Erichorn
Veterinarski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Germany