Vrednovanje digitalnih kompetencija nastavnika i digitalnog obrazovnog sadržaja za poučavanje u postdigitalnom dobu
Kao što je prepoznato kroz nacionalni projekt e-Sveučilišta, digitalna transformacija visokog obrazovanja u Hrvatskoj nalazi se u presudnoj fazi u kojoj kvaliteta izrade digitalnih obrazovnih sadržaja i razvoj digitalnih kompetencija nastavnika postaju ključni elementi osiguravanja relevantnog i dostupnog obrazovanja. Unatoč značajnim ulaganjima u infrastrukturu i programe obrazovanja, istraživanja pokazuju da u većini nacionalnih i institucionalnih dokumenata digitalne kompetencije i kreiranje digitalnih sadržaja nisu sustavno prepoznati u sustavu visokog obrazovanja. Tek noviji dokumenti Agencije za znanost i visoko obrazovanje (AZVO), poput Standarda kvalitete za akreditaciju online studija, propisuju obvezu dokazivanja digitalnih kompetencija i iskustva u online poučavanju.
U okviru projekta e-Sveučilišta, kojim upravlja CARNET u suradnji sa Srce, AZVO i NSK pod nadležnošću Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih (MZOM), provedena su akcijska istraživanja koja potvrđuju potrebu za uspostavom referentnog okvira digitalnih kompetencija nastavnika te jasnim mehanizmima njihova priznavanja. Ključne prepreke uključuju nedostatak sustava vrednovanja izvrsnosti u nastavi, ograničenu tehničku i pedagošku podršku za izradu digitalnih materijala te izostanak motivacijskih instrumenata za nastavnike koji ulažu golem trud u razvoj digitalnih obrazovnih sadržaja.
Panel rasprava stoga ima za cilj otvoriti dijalog o institucionalizaciji vrednovanja digitalnih kompetencija i digitalnih obrazovnih sadržaja u visokom obrazovanju. Posebno će se naglasiti važnost motivacijskih sustava i nagrađivanja nastavnika, jačanja podrške kroz nacionalne inicijative te usklađivanja s europskim strateškim dokumentima.
Ovaj panel okupit će ključne dionike iz MZOM-a, AZVO-a i sveučilišta koji će kroz zajedničku platformu adresirati navedene izazove i raspraviti smjernice za budući razvoj. Cilj je oblikovati preporuke koje će osnažiti nastavnike, podići kvalitetu nastave i osigurati sustavno prepoznavanje važnosti digitalnih kompetencija u poučavanju kao temelja modernog visokog obrazovanja.
Tema: Inovacije u učenju
Birds of a Feather (BoF)