Skip to main content
OpenConf small logo

Providing all your submission and review needs
Abstract and paper submission, peer-review, discussion, shepherding, program, proceedings, and much more

Worldwide & Multilingual
OpenConf has powered thousands of events and journals in over 100 countries and more than a dozen languages.

Umjetna inteligencija (AI) u medicinskoj edukaciji – stavovi i obrasci korištenja među studentima

Umjetna inteligencija (AI) sve više oblikuje suvremeno visoko obrazovanje, a osobito medicinsku edukaciju. Njena primjena otvara nova pedagoška pitanja – od potencijala u učenju i pripremi studenata do izazova u provjeri vjerodostojnosti informacija. Budući da se studenti smatraju ranim korisnicima tehnologija, njihovi stavovi i načini korištenja AI alata predstavljaju važno istraživačko područje. Istraživanje provedeno na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu obuhvatilo je dvije kohorte: studente 1. god., koji su AI počeli koristiti u srednjoj školi, i studente 4. god., čije je korištenje započinje početkom studija medicine. Podaci su prikupljeni putem anketnog upitnika, dizajniranog za kvantificiranje specifičnih obrazaca korištenja AI alata. Cilj je bio analizirati obrasce korištenja, percepciju pouzdanosti AI alata te njihovu ulogu u formalnom obrazovanju i svakodnevnim aktivnostima. Rezultati pokazuju da spol i mjesto srednjoškolskog obrazovanja ne utječu značajno na korištenje AI alata. ChatGPT se izdvojio kao najčešće korišteni alat (61,5%), a prosječno korištenje iznosi manje od 2 sata tjedno, uglavnom za akademske svrhe. U neakademskim aktivnostima (planiranje putovanja, učenje stranog jezika, hobiji) AI se koristi rjeđe, premda su stariji studenti nešto skloniji toj primjeni. Studenti 4. godine češće AI doživljavaju kao dio svakodnevne rutine (61,5%) i više ga koriste pri razumijevanju složenih pojmova (49,5%) u usporedbi s kolegama prve godine (20,4%). Velik udio studenata smatra da AI može smanjiti potrebu za konzultacijama, no svejedno dvije trećine studenata odbacuje ideju potpune zamjene udžbenika i stručne literature. Premda polovica studenata izražava povjerenje u generirane odgovore, njih čak 56,1% svejedno naglašava nužnost dodatne provjere informacija, osobito studenti prve godine. Za većinu ispitanika internetski pretraživači i dalje zadržavaju status dominantnog i primarnog izvora informacija. Zaključno, studenti medicine vide AI kao koristan alat u učenju i pripremi za nastavu, ali ga ne smatraju zamjenom za tradicionalne resurse. Optimalna integracija AI u medicinsko obrazovanje zahtijeva sustavan i strateški pristup.

Tema: AI primjena i razvoj

Izlaganje

Mirza Žižak
Medicinski fakultet Sveučilište u Zagrebu
Croatia

Vedran Vuglić
Medicinski fakultet Sveučilište u Zagrebu
Croatia