Alati generativne umjetne inteligencije kao potpora razvoju vještina pisanja i govorenja na stranom jeziku
Rastuća popularnost alata generativne umjetne inteligencije (UI-alata) donosi brojne izazove i mogućnosti za visokoškolske nastavnike i studente. Ovo istraživanje usmjereno je na ispitivanje načina na koje se takvi alati, prvenstveno ChatGPT, mogu koristiti kao podrška razvoju vještina pisanja i govorenja u nastavi engleskog jezika struke na prvoj godini učiteljskog studija. Tijekom jednog semestra studenti su sudjelovali u nizu aktivnosti pisanja i govorenja u kojima su koristili UI-alate za planiranje, osmišljavanje sadržaja, oblikovanje teksta i jezično usavršavanje. Posebna je pozornost posvećena poticanju etičke i promišljene upotrebe umjetne inteligencije, uz kritičko razmatranje njezinih prednosti i ograničenja.
Podatci o provedbi i stavovima studenata prikupljeni su pomoću upitnika koji je uključivao otvorena pitanja, pitanja s višestrukim odabirom i tvrdnje na Likertovoj ljestvici. Rezultati pokazuju da su studenti pozitivno ocijenili uključivanje UI-alata te istaknuli njihov doprinos u generiranju ideja, strukturiranju teksta i pružanju jezične podrške, ali i upozorili na izazove poput osjećaja gubitka autentičnosti i poteškoća u prilagodbi jezika umjetne inteligencije prirodnom govoru.
Izlaganje će, uz predstavljanje rezultata, ponuditi i praktične primjere aktivnosti pisanja i govorenja u kojima su UI-alati poslužili kao podrška učenju, te potaknuti sudionike na razmjenu iskustava i promišljanje o mogućnostima njihove svrhovite i odgovorne primjene u nastavi stranih jezika.
Tema: AI primjena i razvoj
Izlaganje