Kamera, Akcija, Odluka: Kako Flipped Classroom i WBL oblikuju učenje pregovaranja i odlučivanja?
Ovaj rad opisuje primjenu inovativnih nastavnih metoda – "obrnute učionice" (flipped classroom) i učenja temeljenog na radu (work-based learning – WBL) – na kolegiju Poslovno odlučivanje na Fakultetu organizacije i informatike (FOI). Cilj je bio unaprjeđenje digitalnih edukacijskih materijala i razvoj ključnih vještina studenata poput kritičkog mišljenja i rješavanja problema. U sklopu realizacije cilja podizanja kvalitete postojećih digitalnih materijala, Obrnuta učionica primijenjena je na temi "Pregovaranje". Studenti su se asinkrono pripremali za pregovore simulirane u hibridnom okruženju. Prednost tog pristupa bila je u maksimalnom korištenju vremena u nastavi za aktivni rad (simulacije i diskusije), čime su studenti razvili praktične vještine analize problemskih situacija, odabira strategije pregovaranja i poboljšanja kvalitete ishoda. Kao ključni rezultat te aktivnosti, 207 studenata sudjelovalo je u simulacijama pregovora, a deset najbolje ocijenjenih studenata pozvano je da, u suradnji s nastavnicima, osmisli i snimi tri različita, autentična scenarija pregovora, koristeći opremu za snimanje dobivenu u okviru projekta e-sveučilište. Ovi materijali poslužili su za izradu interaktivnih edukacijskih sadržaja dostupnih budućim generacijama studenata, čime se izravno postiže cilj unaprjeđenja digitalnih materijala i osigurava kontinuirani razvoj kvalitetne, praktično orijentirane nastave. Metoda Učenja temeljena na radu (WBL) implementirana je u temi "Metode za odlučivanje". Prednost WBL-a je izravno povezivanje teorije s poslovnom praksom, što studentima omogućuje stjecanje iskustva u rješavanju poslovnih problema odlučivanja te prijenos praktičnih znanja i vještina. Kroz WBL, studenti su strukturirali problem odlučivanja te definirali kriterije i podkriterije za rješavanje problema primjenom metode za višekriterijsko odlučivanje Analitički hijerarhijski proces (AHP). U strukturiranju i odlučivanju koristili su i generativnu umjetnu inteligenciju kako bi usporedili učinkovitost i kvalitetu dobivenih rezultata tradicionalnim metodama strukturiranja (analiza literature, intervjui, fokus grupa) te uz potporu umjetne inteligencije. U radu će se predstaviti primjena tih metoda, ciljevi, metodologija, postignuti rezultati te će se prikazati radovi studenata.
Tema: Inovacije u učenju
Izlaganje